Razkrivamo skrivnosti najboljših prodajalcev! Zakaj jim uspeva?

Najboljši prodajalci so vedno pripravljeni na vse ugovore svojih kupcev. Delujejo spontano in samozavestno. So kreativni, znajo presenetiti svoje kupce, jih navdušiti, pa tudi pocrkljati, je mladim četrti dan FINE Poletne finančno-podjetniške šole opisal lastnosti odličnih prodajalcev marketinški guru Aleš Lisac. Stranke se ob takšnih prodajalcih dobro počutijo, zato se z veseljem vračajo k njim nazaj. Toda prodaja se v zadnjem času precej seli tudi na splet. Kako pa za svoj posel izkoristiti socialna omrežja in Youtube? Svoje izkušnje sta mladim zaupala strokovnjaka za spletni marketing iz mojstermarketinga.si Monika Horvat in Grega Gostinčar, ter ena najbolj prepoznavnih slovenskih Youtuberk Tjaša Deu.

5 nasvetov najboljših prodajalcev za uspešno prodajo 

ALEŠ LISAC je eden največjih marketinških strokovnjakov v Sloveniji. Vodi najbolje prodajano marketinško delavnico v Sloveniji “Nemogoče”, ki jo je poslušalo že več kot 5.500 udeležencev. Dvakrat je bil izbran za profesorja leta na Gea Collegeu, leta 2006 pa mu je inštitut Sofos podelil naziv predavatelj leta. Kot marketinški svetovalec je deloval v najmanj 50 panogah. Njegovo poslanstvo je »pomagati podjetnikom zaslužiti več«.

- Prvo podjetje je skupaj s prijatelji ustanovil že kot študent, vendar po ustanovitvi še niso imeli ideje, kaj bodo počeli; toda spomnili so se, da znajo ustanoviti podjetje, zato so se potem lotili kar ustanavljanja podjetij; v treh mesecih so ustanovili 70 podjetij in zaslužili 70 tisoč evrov.

- Kot podjetnik moraš biti aktiven, nekaj znati delati in odkriti kakšne so potrebe na trgu.

- Če si na nekem področju znan in si ustvariš ime, potem priložnosti pridejo same do nas; v teh časih lahko zelo hitro postaneš znan, saj nam to omogočajo splet in socialna omrežja, moraš pa biti aktiven in prodoren.

- Če hočeš biti prepoznaven, moraš biti tudi poseben, znati moraš zbuditi pozornost; dober izdelek ali storitev je pogoj, toda to ni dovolj, moraš se znati prodajati.

- Pohlep vedno deluje na ljudi; vsi bi radi nekaj dobili zastonj – zato so razprodaje tako učinkovite.

- V prodajnem procesu moramo stranko običajno pripraviti do tega, da naredi kar nekaj korakov, da potem kupi našo stvar, zato moramo biti konsistentni.

- V prodaji zelo dobro deluje iskrena pohvala in laskanje; to vsi radi slišimo.

- Mnenja zadovoljnih strank so zelo dobro prodajno orodje.

- Strankam je treba dati nekaj, da se takoj odzovejo, recimo: Samo zdaj lahko kupiš po določeni ugodni ceni, potem to ne bo več dosegljivo.

- Vsi prodajalci želijo doseči to, da jim stranke verjamejo, da jih nimajo za prodajalce, temveč za tiste, ki jim želijo pomagati.

- Večina nakupnih odločitev je čustvenih, šele po nakupu potem poskušamo najti racionalne razloge za nakup.

- V prodaji personalizacija deluje zelo dobro, zato v prodajnem pogovoru uporabljate ime stranke s katero se pogovarjate.

- Dobri prodajalci imajo vedno vnaprej pripravljene odgovore na ugovore strank, da v prodajnem pogovoru postaneš spontan.

- S strankami je treba biti ves čas v stiku, jim tudi kdaj kaj vrniti, podariti, se jim zahvaliti za to, da kupujejo pri nas; zelo pomemben je tudi odnos s kupcem po nakupu.

- Prodajalci recimo zdravnike od nekdaj uporabljajo za pospeševanje prodaje, saj imajo avtoriteto, ta pa je v prodaji zelo pomembna.

- Avtomobili denimo se najbolje prodajajo zaradi testnih voženj; 60 odstotkov testnih voženj v Sloveniji se zaključi z uspešno prodajo.

- Preden nabavite zaloge naredite preskus - najprej dajte oglas, potem pa boste videli ali vas bodo zasuli z naročili; če vas bodo, je produkt dober in ga kupci potrebujejo, če ne, pa morate poiskati kaj drugega.

Prek spleta do lepih zaslužkov 

MONIKA HORVAT in GREGA GOSTINČAR sta strokovnjaka za spletni marketing iz mojstermarketinga.si, še posebej Facebook oglaševanja. Že več kot tri leta z lastno agencijo za digitalni marketing sodelujeta s številnimi slovenskimi podjetji in posamezniki na področju vodenja socialnih omrežij, Facebook & Instagram oglaševanja, e-mail marketinga in brandinga.

- Obstajata dve vrsti spletnih zaslužkov: 1. Aktivni, da recimo organizirate oglaševanje prek Facebooka za neko podjetje in za ta projekt dobite plačilo od podjetja; 2. Pasivni: vnaprej opravite neko delo - recimo napišete blog, počakate, da se prime in potem še leta od tega dobivate prihodek; samo na podlagi enega bloga lahko zaslužiš sto ali več evrov na mesec.

- Eden od zanimivih pasivnih prihodkov je: Affiliate marketing – gre za to, da ste posrednik pri prodaji - imate svojo spletno stran, prek katere prodajate izdelke iz drugih spletnih strani in za to dobite provizijo.

- Nekateri zaslužki pa so tudi kombinacije enega in drugega: recimo nekaj fotografirate, potem prodate končni stranki, hkrati pa naredite še nekaj fotografij in jih ponudite na platformi, kjer se prodajo fotografije in od tega dobite pasivne prihodke od vsake fotografije, ki se proda.

- Obstaja več vrst neodvisnega dela (freelancing), ki ga lahko opravljate na spletu – lahko ste recimo razvijalec aplikacij za splet, grafični oblikovalec, imate kakšne tečaje in jih uvrstite na platformo tečajev, ter od tega dobite prihodke …

- Pri vsaki stvari si morate postaviti svoje lastne cilje, kaj si res želite; ko veš, kaj si želiš, potem se je treba odločiti, kako do tega cilja in v to vložiti vso svojo energijo, da vam uspe.

- Zelo je pomembno, da ste strokovnjak na nekem področju, da vas bodo ljudje potrebovali. Kako postati strokovnjak? Vprašajte se naslednje:

1.V čem si dober? Zapišite si na list!

2.Katere so tvoje prednost, po čem te sodijo drugi?

3.Kaj te zanima, do kakšnega dela čutiš strast?

4.Poveži vse skupaj in se glede na to vprašaj, kakšno delo bi bilo zate?

5.Poišči stranke ali se predstavi na način, da te one poiščejo.

- Izobražujte se preko spleta pri najboljših strokovnjakih in mentorjih; 99 odstotkov različnih tečajev ali znanj je zastonj.

- Ne bojte se konkurence, je pa vedno treba po nečem izstopati.

- Zaslužite lahko tudi s pisanjem blogov: recimo testirate izdelke in o tem podajate svoje mnenje in ocene; moraš pa postati vplivnež (influencer) in imeti dovolj sledilcev; od podjetja potem za vsak nakup prek bloga dobiš provizijo.

- V blogih pri svojih ocenah ne smeš nikoli lagati, če hočeš delati dolgoročno; nikoli promovirati izdelka, ki ga sam ne bi uporabljal in za katerega nisi prepričan, da je dober.

- Bolj kot ste iskreni in poveste realno stanje, bolj vam bodo ljudje dolgoročno zaupali in bolj bodo upoštevali vaše mnenje.

- Pri socialnih omrežjih je zelo pomembna konsistenca, da objavljate redno.

Pogovor z uspešno vlogarko: Tjaša Deu, YouTuberka 

TJAŠA DEU je ena od najbolj prepoznavnih slovenskih youtuberk. Prvič se je v tem preizkusila že pred več kot desetimi leti, najprej bolj iz radovednosti. Najprej je govorila o negi nohtov, make-upu, nakupih in osebnem stilu, zadnja leta pa čedalje več o tematikah mladih podjetnikov in zabavni elektroniki. Njeni videi imajo po več deset tisoč gledalcev.  

- Sama je že od nekdaj rada snemala videe; začela je povsem spontano brez kakršnikoli pričakovanj; presenetilo jo je, da je bil že na začetku tako pozitiven odziv in da se je ljudem zdelo zanimivo, kar jim je želela sporočiti.

- Najprej ni dobro vedela, kaj bi ljudem sporočala, potem pa je prišla na idejo, da se zelo dobro spozna na urejanje nohtov, na make-up in o tem začela snemati videe.

- Potrebovala je približno tri leta, da je postala bolj prepoznavna in vplivna.

- Snemanj se je lotevala vse bolj načrtno, saj brez dobrega načrta in strategije ne bi uspela doseči ciljev, ki si jih je zadala; njen drugi kanal je imel zato precej hitrejšo rast.

- Njen glavni vir prihodkov niso oglasi, saj so s tem zaslužki zelo mizerni; za 30.000 ogledov v enem mesecu, oglasi prinesejo le kakšnih 25 evrov zaslužka.

- So pa zaslužki odvisni od regije oziroma lokacije publike, ki si ogleduje posnetke;  če je publika iz ZDA, Anglije, Francije, Nemčije, potem se veliko več zasluži, kot če so gledalci pretežno Slovenci.  

- Glavni vir prihodka so podjetja, za katere snemaš videe in promoviraš njihove izdelke, storitve, blagovne znamke … - gre za nekaj mesečne ali letne pogodbe.

- Za začetek za snemanje potrebuješ kamero (lahko je tudi kakovosten pametni telefon), majhen stativ za kamero, mikrofon; pomembna je tudi prava svetloba in celotni ambient.  

- Vnaprej ne vemo, kakšna bo gledanost videa: za nekatere videe se je včasih zelo potrudila, pa so imeli nizko gledanost, nekateri pa so bili povsem preprosti, pa so na njeno presenečenje doživeli po 50.000 ogledov, čeprav je imela občutek, da jih ne bo nihče gledal.

-Največ ji pri njenem delu pomeni svoboda, saj lahko to dela opravlja kjerkoli po svetu.