Avto nagaja! Naj ga zamenjamo?

Mlada štiričlanska družina, ki jo spremljamo v Popolni finančni preobrazbi, razmišlja o zamenjavi svojega enajst let starega avtomobila, saj z njim niso več zadovoljni. Začel je »kašljati«, porabi pa tudi veliko goriva. Predelava na plin se ni izkazala za najbolj posrečeno. Kaj jim ob tem svetuje strokovnjak v AMZS Jurij Kočar?

Aleš in Tatjana imata en avto, Ford S-Max, 2.0 Titanium, letnik 2007, vreden okoli pet tisoč evrov. Avto ima 147 konjskih moči, prevoženih pa 227 tisoč kilometrov. »Funkcionalno je zelo v redu, ima pa veliko porabo. Zaradi predelave na plin je bilo z njim kar nekaj težav. Povprečna poraba avtomobila v mestu je več kot enajst litrov na sto kilometrov, zunaj mesta pa okoli devet,« pojasni Aleš. Avto je sicer redno servisiran na AMZS vsake 20.000 kilometrov, zadnji servis je stal 120 evrov. Na naslednjem rednem servisu, ki bo v kratkem, bo treba menjati tudi sprednje zavorne ploščice,« razloži Aleš. Avto ima letne 17’ gume na litih platiščih in 16’ gume na jeklenih platiščih. Menjava jih stane 20 evrov dvakrat na leto, gume pa zamenjata približno vsakih pet let. »Ker avto porabi veliko goriva in je tudi precej na avtocesti, resno razmišljava o zamenjavi. Najraje bi še vedno imela Ford S-Max, vendar dizelski motor, letnik 2011 ali novejši, za do 11.000 evrov. Gledala pa sva tudi Volvo XC60, vendar je prtljažnik veliko manjši od S-maxovega,« družinske želje opiše Aleš.

Smola pri menjavi na plin

Kaj na vse to pravi vodja servisno-diagnostičnega centra na AMZS Jurij Kočar? »V vozilo je vgrajen neposrečen agregat z vidika porabe goriva. Z menjavo bi vsekakor zmanjšala porabo goriva. Če bosta avto obdržala, menim, da bi se menjava izplačala.« Zakaj pa sploh pride do takšnih težav, saj gredo lastniki avtov v predelavo na plin ravno zato, da bi zmanjšali porabo goriva? »Da se plinski sistem v vozilu ne obnese, je običajno kriva neustrezna kvaliteta samega sistema, oziroma nestrokovna vgradnja. Poleg dosledne tehnične vgradnje samega sistema, je pri tem namreč zelo pomembna tudi programska prilagoditev na vozilo - denimo nastavitev vbrizgavanja goriva in meritve, ter seveda še vse drugo. Povem lahko, da se v nekaterih pogonskih agregatih plinski sistem preprosto ne obnese tako dobro kot v drugih. Glede na velikost in maso njihovega vozila in ob omenjenem agregatu, je njuna poraba tako pričakovana,« pojasni Kočar.

Kaj kupiti?

Glede prodaje strokovnjak AMZS pravi, da sta avto pravilno ocenila na okoli pet tisočakov. Kakšna odstopanja navzgor oziroma navzdol pa so odvisna od ohranjenosti in stanja vozila, še doda. Kaj pa jima glede na njune želje svetuje, če se odločita za zamenjavo? »Na trgu rabljenih vozil je trenutno zelo živahno, ponudnikov in ponudbe tovrstnih vozil je dovolj. Cene vozil na katere par cilja, pa se gibajo v okviru 11 tisoč evrov. Omenil pa bi še nekaj alternativ njunim željam. To so recimo Renault Grand Scenic, Seat Alhambra, VW Sharan. Sam vidim alternativo tudi v karavanskih izvedbah večjih osebnih vozil, kot so denimo VW Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna, Škoda Octavia oziroma Superb.  

Predraga zavarovanja?

Kaj pa glede zavarovanj? Avto je obvezno in polno kasko zavarovan. Za obvezno zavarovanje plačata 327 evrov na leto, za kasko pa 490 evrov. Ali glede na starost in uporabo vozila plačujeta ustrezna zavarovanja? Katy Kocet Ivanič, vodja zavarovanj na AMZS pravi, da bi se dalo to zavarovanje skleniti tudi ugodneje: »Seveda pa se je treba pred sklenitvijo zavarovanja in pripravo konkretne ponudbe podrobneje pogovoriti o njunih vozniških navadah, o tem kje vse se vozijo in kakšnim nevarnostim so izpostavljeni, ali je avto večinoma parkiran na varnih območjih, kakšna so tveganja za točo, razmisliti pa tudi o asistenci.«

Postavita si prioritete

Družina ima za zamenjavo avta na voljo dovolj prihrankov, pa tudi njihovi mesečni prilivi so dovolj visoki, saj skupaj zaslužita več kot štiri tisočake na mesec. Toda po drugi strani družina živi v najemniškem stanovanju in aktivno razmišlja o selitvi v hišo v Ljubljani ali njeni okolici, pri čemer jim bo vsak evro še kako prav prišel. Odločiti se bodo torej morali za prioritete, kaj jim je v tem trenutku najbolj pomembno in iti korak za korakom.