AMZS svetuje, kako čim ceneje za dva avtomobila

Bojanino družino spremljamo v projektu Popolne finančne preobrazbe in ji skupaj s strokovnjaki pomagamo na novo življenjsko pot brez finančnega stresa.

Trenutno so pod drobnogledom njeni izdatki, kjer pa pomemben del pomenijo tudi stroški za oba avtomobila. Kako jih čim bolje oklestiti, avto pa kljub temu ustrezno vzdrževati, smo povprašali vodjo servisne dejavnosti AMZS Jurija Kočarja.

Spomnimo se Bojanine zgodbe, ki smo jo predstavili v članku TUKAJ. Bojana je trenutno brezposelna, zato ji s pomočjo zaposlitvene agencije Adecco intenzivno pomagamo iskati zaposlitev o čemer več lahko preberete TUKAJ. Hkrati je njene izdatke pod drobnogled vzela strokovnjakinja za financiranje in osebni proračun Ana Vezovišek (VEČ …). Eden največjih stroškov vsakega družinskega proračuna pa so običajno tudi avtomobili, zato smo se za pomoč in po nasvete obrnili na Jurija Kočarja, vodjo servisne dejavnosti na AMZS.

Skrb za dva avtomobila

Bojana ima skupaj z možem v lasti dva avtomobila, in sicer Fiat Punto, letnik 2007, ki ga ocenjuje na vrednost okoli dva tisočaka. »Avto je v odličnem stanju, pred zimo vedno servisiran, prevoženih ima okoli sto tisoč kilometrov, kupila pa sem ga od očeta, ki je bil prvi lastnik. Avto dela kot urica,« je zadovoljna. Drugi družinski avto je Mazda 6 karavan, letnik 2009, tudi v odličnem stanju, redno servisiran pred zimo. Lani so na njem opravili velik servis, ima okoli 261.000 prevoženih kilometrov, vreden pa naj bi bil okoli šest tisočakov. Letno za redni servis za punta porabijo približno 150 evrov, običajno še manj, za Mazdo pa okoli 300 evrov. Oba avta imata obvezno zavarovanje in zavarovanje oseb v avtu AO+. Dodatno sta zavarovana še na prvo škodo.

Kako pa je s pnevmatikami? »Na vsaki dve leti pri Mazdi kupimo nove gume. Letne gume pridejo okoli 400 do 500 evrov, zimske pa okoli 200 evrov. Za Punta stanejo letne gume 120 evrov, zimske pa prav tako 120 evrov, menjujemo pa jih na tri do štiri leta odvisno od profila. S puntom ne delamo toliko kilometrov kot z Mazdo,« razloži Bojana.

Kaj pa glede porabe? Punto porabi okoli 5,5 do šest litrov goriva na sto kilometrov, Mazda pa približno enako. »Zelo sva zadovoljna z njima. Mislim, da v tej vrednosti boljših avtomobilov ne moremo dobiti, zato za zdaj ne razmišljamo o kakšni zamenjavi,« pravi Bojana.

Avtov se ne splača menjati!

Kdaj zamenjati vozilo je seveda popolnoma subjektivna odločitev, na katero ima glavni vpliv finančno stanje lastnika, starost vozila, z vzdrževanjem povezani stroški in pa varnostni ter ekološki pomisleki, takoj na začetku pojasni Jurij Kočar in doda: »Stroški vzdrževanja vozila seveda naraščajo s starostjo in dotrajanostjo posameznih sklopov vozila. Glavna dejavnika preprečevanja višanja stroškov vzdrževanja pa sta v prvi vrsti pravočasno in ustrezno servisiranje ter sam način uporabe vozila. Glede na vse okoliščine menim, da je odločitev Bojanine družine, da obdrži oba avtomobila, prava. Kakšen nepredvideni servisni poseg pa, glede na starost in prevožene kilometre, seveda ni izključen.« Kočar tudi pravi, da je poraba obeh vozil povsem primerna, jo pa lahko z ekonomično oziroma ekološko vožnjo za določen odstotek še zmanjšajo. »Porabo namreč povečuje agresivno pospeševanje oziroma zaviranje, uporaba klimatske naprave in še kaj.«

Kaj pa servisi?  

Glede servisov strokovnjak AMZS meni, da ima Bojanina Mazda po navodilih proizvajalca redni servisni pregled vsakih 12 mesecev oziroma vsakih prevoženih 20.000 kilometrov. Povprečna ocena stroška rednega servisa je okoli 230 evrov, kar je sicer za 70 evrov manj, kot dejansko plačuje Bojana. Punto ima enak redni servisni interval kot Mazda, povprečna cena servisa pa znaša okoli 130 evrov, še doda Jurij Kočar. To pomeni, da sta tudi tukaj desetak ali dva rezerve.

Kaj pa poreče glede stroškov večjega servisa obeh avtomobilov? »Cena menjave pogonskega jermena za Mazdo se giblje okoli 500 evrov, za manjšega pa okoli 200 evrov. Za Mazdo je predvidena menjava vsakih 120.000 kilometrov ne glede na starost. Fiat za Punta predvideva menjavo pogonskega jermena vsakih 120.000 kilometrov oziroma na pet let. Predvidene menjave se je potrebno držati, saj se le tako izognemo okvaram, ki so praviloma bistveno dražje.«

Glede pnevmatik pri manjšem avtomobilu kakšnega bistvenega prihranka strokovnjak AMZS ne vidi. »Pri večji Mazdi pa predvidevam, da ima gospa dva kompleta platišč in da ima letne pnevmatike večjih dimenzij, kar seveda pomeni višjo ceno. Tu bi lahko uporabila manjša platišča, torej platišča, na katerih so nameščene zimske pnevmatike, tudi za letne pnevmatike. Cena bi tako bila enaka ali celo malenkost nižja, kot je cena nakupa zimskih pnevmatik.«

Predelava na plin?

Bojana pa ima še eno vprašanje, če se jim morebiti splača Mazdo predelati na plin in koliko bi znašala takšna investicija, ter kdaj se povrne. »Mož namreč pri vožnji v službo in nazaj dnevno opravi okoli 150 kilometrov. Zdaj, ko je sezona, pa gremo kdaj kakšen vikend še na morje, zato bi se nam takšna naložba morebiti izplačala.« Jurij Kočar meni, da vgradnja plinskega sistema v njeno vozilo na dizelski pogon ni smiselna. »Prvi razlog je cena same vgradnje plinskega sistema, ta je bistveno višja od vgradnje sistema v vozila na bencinski pogon. Drugi ključni razlog pa je zelo nizek prihranek pri sami vožnji, le okoli pet odstotkov. Doba v kateri bi se investicija povrnila, je tako po mojem mnenju predolga, zato se tovrstna predelava zaenkrat ne izplača.«

Kako do sanjskega cilja?

Tako je torej stanje z avtomobili. Bojano pa poleg naštetih čakajo še drugi izzivi. Začeti bo morala varčevati, saj je njen sanjski cilj kupiti majhno hiško ali kmetijo. Tudi pri tem ji bomo pomagali. Da bi jo čim bolje motivirali, ji strokovnjakinja iz Nepremičnine Plus Vesna Levstek že pripravlja zanjo primerni izbor nepremičnin, o čemer bomo več pisali v kratkem. Strokovnjak za dolgoročno varčevanje Sašo Zajec v Alta Skladih pa ji bo svetoval, kako varčevati, da ji bo čimprej uspelo doseči ta cilj.